מה חשוב לבדוק בדירה החדשה, לפני המעבר?

כאשר עוברים דירה יש הרבה מאד דברים שיש לתת עליהם את הדעת על מנת להבטיח כי הדירה החדשה אליה עוברים היא אכן מה שחשבתם שתקבלו, ולא צפויות לכם הפתעות לא נעימות חלילה. בהקשר זה יש לציין כי בדיקה כללית של הדירה החדשה טרם ביצוע המעבר יכולה לחסוך הרבה מאד עצבים, זמן ועוגמת נפש. את הבדיקה רצוי להתחיל בחזית של הבניין או הסביבה. כל עוד מדובר על דירה בעיר גדולה, יש לברר האם צפויות עבודות שיפוצים שעלולות להטריד את מנוחת הדיירים. בקיבוצים, מושבים או בפריפריה חשוב להתמקד בשנת הבנייה של הדירה ולוודא שהיא עומדת בכל הקריטריונים הנדרשים.
מעבר דירה

לאחר בדיקה חיצונית של חזות הבניין והדירה ניתן להיכנס אל עובי הקורה, תרתי משמע, ולבדוק את הצנרת, את התשתית ואת הקירות. יש לזהות רטיבות ולטפל בה באופן יסודי לפני המעבר והכנסת הרהיטים והציוד האישי. בדירות חדשות כדאי לוודא טופס 4 וחיבור לתשתיות החשמל, המים והביוב. בדירות יד שנייה כדאי לבדוק האם נקודות החשמל עובדות, כיצד מתפקד המזגן והאם יש טיפולים אותם רצוי לבצע באופן מיידי.

מי יכול לעזור בעת ביצוע הבדיקות?


יש מספר גורמים שיכולים לעזור לטובת בדיקות בדירה החדשה ולפני המעבר:

א. מהנדס – מהנדס פרטי או כזה המועסק על ידי העירייה מכיר היטב את הדירות, את הבניינים ואת תווי התקן למגורים. יש לערב את המהנדס מוקדם ככל האפשר ולוודא איתו את התאמת הדירה לקריטריונים הנדרשים.

ב. אנשי מקצוע – גם אינסטלטורים, חשמלאים, קבלנים ובעלי מלאכה יכולים לעזור בעת ביצוע הבדיקות. רצוי לרכז את כל הבדיקות תחת קורת גג אחת ובזמן המוגדר מראש על מנת להבטיח חווית מעבר חלקה ונעימה.

ג. מובילים – פנייה אל חברת הובלות מקצועית מבטיחה תמיכה במהלך מעבר הדירה. נציגי חברת ההובלות יכולים לתרום מהניסיון שלהם ולהפנות את תשומת ליבו של הלקוח אל בעיות הדורשות טיפול מיידי.


לסיכום, בדיקות טרם מעבר דירה הן לא פריבילגיה. יש להתייחס בכובד ראש אל הבדיקות הללו ולערוך אותן מוקדם ככל האפשר. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך נתארגן למעבר דירה בצורה חכמה

מתי צריך שירותי מנוף בהובלות

הובלה של עסק - על מה עדיף לחשוב מראש?